Notícies destacades
Cercles de Comparació Intermunicipal
Entre els mesos de juliol i setembre s’han dut a terme els tallers de Cercles de Comparació Intermunicipal de Fires locals i de Mercats Municipals.
Josep-Ramon Mut i Bosque, nou president delegat de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona
Josep-Ramon Mut i Bosque és el nou president delegat de l’Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona, pel mandat 2023 – 2027. Va néixer l’any 1982 a Barcelona i és regidor de Cervelló.
Estrenem curs escolar i donem el tret de sortida a la tercera edició de la campanya «Mercats Sostenibles»
A les portes del nou curs escolar engeguem motors i comencem les activitats prèvies de la campanya «Mercats Sostenibles». En aquesta ocasió la campanya arriba als municipis de Badia del Vallès, el Prat de Llobregat i Sant Joan Despí. Es durà a terme durant el mes de novembre al Mercat municipal de Badia, al Mercat municipal del Prat i al Mercat Central i al Mercat les Planes de Sant Joan Despí.
Finalitzat el període de sol·licitud d'adhesió al Programa especial de cooperació i assistència local al comerç – NGEU
Període de sol·licitud finalitzat.
Engega la 7a edició del programa Comerç 21
El passat dia 4 de maig es va donar el tret de sortida de la 7a edició del programa Comerç 21. Un programa de suport a pimes comercials i de serveis, que s’impulsa des de la Diputació de Barcelona i PIMEComerç, amb l’objectiu de millorar el comerç de la província de Barcelona.
Gerència de Serveis de Comerç
Des de la Gerència de Serveis de Comerç treballem amb els ens locals i amb les principals associacions del teixit comercial de la província de Barcelona, per tal de promoure accions de millora en el desenvolupament del comerç urbà i de proximitat, perquè creiem en el treball conjunt entre el sector públic i el sector privat, com a forma per donar resposta a les noves necessitats i requeriments en els àmbits de la gestió comercial.
Es dona suport a un model de comerç que es caracteritza per un equilibri de formats d'oferta i per disposar d'un gran nombre d'empreses familiars, empreses petites i mitjanes que situades en la trama urbana de les nostres ciutats actuen com a factor de cohesió social i contribueixen a la mobilitat sostenible en la mesura en què es tracta d'un comerç basat en la proximitat, tot esdevenint també un element de convivència, seguretat, ciutadania, integració i progrés econòmic i social.
Per altra banda, treballem pels mercats municipals, donem suport a les polítiques locals per aconseguir l'excel·lència dels mercats com a equipaments públics i incrementar la repercussió de les fires locals.
Els mercats municipals no són només equipaments que acullen activitat econòmica. Tenen una funció potencial d'articuladors socials (recuperació, difusió i exemplificació de determinats valors cívics) que justifica la cada cop més gran dedicació dels ens locals a potenciar-los i convertir-los en transmissors de valors cívics per a la ciutadania.
La presència d'activitat econòmica privada és un factor que ha de jugar a favor de la funció social.
Des de la Gerència de Serveis de Comerç, volem associar tot un conjunt de valors cívics al nostre model de comerç, entre ells la consciència per la sostenibilitat, i fer-los visibles a la ciutadania per tal que aquests actuïn com a transmissors.
Comerç de proximitat, sostenible, responsable i integrador.
On som